Klasyczny charakter w modernizującym się szkolnictwie – Gimnazjum im. Zbigniewa Herberta we Wronkach

Świat wokół nas zmienia się coraz bardziej dynamicznie, szczególnie jeśli chodzi o dostępne nowoczesne technologie i globalne trendy. Jednakże na szczęście nasze szkolnictwo nadal pozostaje wyjątkowo oparte na klasycznych wartościach, a jednym z przykładów jest Gimnazjum im. Zbigniewa Herberta we Wronkach.

Gimnazjum powstało w połowie ubiegłego wieku i jako miejsce edukacji postawiło na klasyczne uczenie się i nauczanie. Gimnazjum nadal skupia się na tradycyjnej edukacji, starając się jednocześnie dostosować się do potrzeb modernizacji. Uczniowie otrzymują atrakcyjny program nauczania, który obejmuje kursy zarówno literatury i języka polskiego, jak i matematyki, fizyki czy historii.

Nauczyciele Gimnazjum starają się także stale podnosić swoje umiejętności poprzez systematyczne doskonalenie pedagogiczne, a także tworzenie dodatkowych programów edukacyjnych i warsztatów. Uczniowie mogą regularnie brać udział w atrakcyjnych konkursach i zmaganiach, a także brali udział w wielu innowacyjnych projektach edukacyjnych realizowanych przez lokalną szkołę.

Gimnazjum cieszy się ogromnymi sukcesami i ma bogatą historię. Niemała część tego sukcesu polega na tym, że gimnazjum nadal stara się trzymać swojego klasycznego charakteru i utrzymać tradycyjne wartości przy jednoczesnym adaptowaniu do dynamicznie zmieniającego się świata.

Zbigniew Herbert, polski poeta i eseista, był człowiekiem o ogromnej wrażliwości i olbrzymim zamiłowaniu do sztuki. Dlatego też z pełnym zadowoleniem przyjmujemy decyzję, by jedno z gimnazjów w lasach wielkopolskich nosiło jego imię.

Gimnazjum im. Zbigniewa Herberta we Wronkach poza samym imieniem pana Herberta, które można usłyszeć od miejscowe dzieci, ma również swoje prawdziwe znaczenie. Powstało ono bowiem specjalnie po to, aby przywrócić klasyczny charakter edukacji w tym górskim lokalu. Co ciekawe, to miejsce od samego początku odznacza się wiedzą historyczną na temat kultury zamierzchłych czasów. Uzupełnia to oferta edukacyjna o filmografię poetycką Zbigniewa Herberta – twórczość, która dzięki jej wirowej lekkości jest teraz podziwiana i uwielbiana przez dzieci i młodzież.

Ciekawy aspekt leży w tym, że gimnazjum to stale się modernizuje. Sam obiekt jest nowy i należycie wyposażony: gdyby nie tablica na budynku wskazująca “Gimnazjum im. Zbigniewa Herberta we Wronkach”, trudno byłoby uwierzyć, że to taka zabytkowa szkoła. Od lat 2010-2011 szkoła oferuje 3-letnie nauczanie (od klasy pierwszej do III) oraz dodatkowe przedmioty jak: matematykę rozszerzoną, geografię rozszerzoną i biologię rozszerzoną jako wartościowe dodatki do programu edukacyjnego. Oferuje również liczne imprezy takie jak warsztaty, konkursy lub spotkania tematyczne powiązane z literaturą czy technologią.

Wronki, maleńkie miasteczko w województwie wielkopolskim, zyskało lokalny status dzięki budowie Gimnazjum im. Zbigniewa Herberta. Od momentu otwarcia w 2013 roku, klasyczny charakter tej szkoły przyciąga uczniów z całego regionu, szukających nowoczesnego, ale także tradycyjnego szkolnictwa.

Gimnazjum im. Zbigniewa Herberta wyposażone jest w rozbudowaną salę lekcyjną, stoliki dla uczniów oraz bogatą bibliotekę. Uczeni korzystają z najnowszych technologii i multimedialnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb każdego ucznia. Jednak zamiast urzeczywistnić czysty kurs technologiczny, szkoła ta postanowiła łączyć tradition z nowoczesnością tworząc ciekawe połaczenie oparte na staromodnym systemie nauczania. Uczniowie uczą się pełnego spektrum klasycznych przedmiotów, towarzyszy temu również interaktywny styl nauczania polegający na prowadzeniu małych grup dyskusyjnych oraz debat.

Szkoła bierze także udział w licznych projektach edukacyjnych i sportowych mających na celu promowanie zdrowego stylu życia oraz wspieranie innowacji miedzy innymi poprzez udostepnianie dzieciom możliwości eksploracji świata przez różnorodne formy rozrywkowe i pracy twórczej.

Miasteczko Wronki może być dumne ze swojej szkoły – Gimnazjum im. Zbigniewa Herberta- zintegrowanego społeczeństwa warunkującego przygotowany dobrym fundamentem dla nastolatek i nastolatków otwartych na nowoczesność i gotowym do refleksji nad samym sobą i otaczajacym światem.